یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / روش مدیریت اجرائی پروژه

روش مدیریت اجرائی پروژه

روش مدیریت اجرائی پروژه

 

در این قسمت بخشهای اجرائی مسئول می باشند تا عملیات اجرایی پروژه را بر اساس روش های تأیید شده و متدولوژهایی که این شرکت برای فعالیت های اجرائی خود درواحدهای نفتی و پتروشیمی تهیه می نماید اجرا و تکمیل نماین.  لذا شرح مختصری از فعالیتهایی که امورات مختلف پروژه برای تکمیل یک پروژه انجام خواهند داد ذیلا ارائه می گردد.

 

۱-    دفتر فنی

خدمات فنی ومهندسی ذیل بعهده دفتر فنی می­باشد:

–         دسته بندی کلیه نقشه ها ومدارک فنی جهت سهولت انجام کار و قابل دسترس بودن چنین مدارکی

–         ثبت کلیه نقشه هاو مدارک با قید آخرین تغییرات

–         مطابقت کلیه نقشه ها ود مدارک با یکدیگر بطوریکه در زمان اجرای پروژه مشکل و تناقضی در مدارک اسناد و نقشه ها وجود نداشته باشد.

–         تهیه نقشه های کارگاهی درصورت نیاز

–         استخراج اطلاعات مورد نیاز واحد های مختلف

–         آمادگی جهت هرگونه اطلاعات فنی مورد نیاز درکارگاه

–         تهیه لیست اجناس مورد نیاز نفرات اجرائی کارگاه بصورت روزانه ، هفتگی و ماهانه

–         تهیه MTO ، لیست اجناس مورد نیاز کارگاه و مطابقت آن با اجناس موجود درانبار و تهیه لیست کمبود آن

–         به روز نمودن کلیه اجناس موجود درکارگاه

–         تنظیم انجام کارنفرات کارگاهی با مواد موجود درکارگاه

–         تهیه گزارشات فنی از مسائل ومشکلات جهت تصمیم گیریهای اساسی

–         به  روز نمودن برنامه های اجرائی

–         ارائه خدمات کامپیوتری

–         نظارت براجرای کنترل کیفی کار

–         نظارت وهدایت گروه تدارکات جهت دریافت مصالح از انبارهای کارفرما و حصول اطمینان از استفاده صحیح طبق نقشه ها واسناد و مشخصات در کارگاه

 

۲-   برنامه ریزی

–         انجام امور برنامه ریزی با نرم افزارهای کامپیوتری به روز

–         تهیه برنامه ریزی بحرانی انجام کاراجرائی

–         تهیه جزئیات برنامه ریزی

–         کنترل پروژه

–         تهیه گزارش از پیشرفت فیزیکی کار در تقاطع خاص

–         تهیه و تنظیم صورت جلسه های اجرای کار وصورت وضعیتهای ماهیانه با توجه به پیشرفت کار پروژه

 

 

 

۳-  امور پشتیبانی

–         بخش امور پشتیبانی وظیفه نگهداری تجهیزات و اجناس مورد نیاز گروه های اجرائی وهمچنین ذخیره سازی مواد و مصالح مصرفی مختلف در تقاطع مختلف می باشد و از قسمتهای ذیل تشکیل گردیده است :

–         انبار مصالح مصرفی

–         انبار قطعات

–         انبار مصالح عمومی

–         انبار کالای پروژه

–         انبار لوازم و ابزار مورد نیاز کارگاه

–         پشتیبانی درجهت سرویس دهی به بخشهای مختلف کارگاهی ازنظرماشین آلات مورد نیاز آنها

 

۴-   ایمنی و حفاظت محیط زیست

ما طی سالها و به تجربه آموختیم که ایمنی محیط کار و سلامت کارکنان از مهمترین اصول کار است لذا ایمنی (HSE) را در اجرای پروژه ها در سر لوحه کار خود قراردادیم.

این  شرکت جهت اجرای کارها بصورت ایمن و حفظ سلامت افراد و محیط زیست روش ها و دستورالعمل هائی را تهیه و تدوین نموده است. در میان مواردی که بایستی در طول پروژه به اجرا گذارده شوند مواردی وجود دارد که در کارگاههای اینشرکت بطور روزمزه همیشگی کنترل می گردد که سر فصل آنها بشرح می باشد:

–         آموزش ایمنی به تمامی کارکنان پروژه متناسب با شغل و تخصص ایشان قبل از ورود به سا یت وصدور گواهی از سوی واحد ایمنی بنام فرد آموزش دیده.

–         ملبس نمودن تمامی افراد به البسه ایمنی قبل از ورود به سایت.

–         بررسی وضعیت آزما یش وسا یل حمل و نقل و صدور گواهی Certificate Condition  برای این دسته از تجهیزات با توجه به این امر که این تجهیزات عوامل اصلی بروز تصادفات و ایجاد خطر در محیط های کار و مسیر های رفت و آمد هستند.

–         همانگونه که در بخش اجرای کارها توضیح داده شد اینشرکت قبل از هر فعالیتی ابتد ا روشهای اجرا را تهیه خواهد نمود. اجرای روش تصویب شده به لحاظ رعایت موارد ایمنی خواسته شده در این روش توسط مسئول ایمنی کارگاه کنترل و نظارت خواهد شد.

–         تهیه Check List از وضعیت ایمنی فعالیتهای در دست اجرا و کنترل مستمر موارد تا حذف احتمال بروز حادثه و رفع مشکلات و پیگیری ادامه فعالیتها بصورت صد در صد ایمنی.

–         نظارت بر Waste Management’s Site Cleaning بصورت مستمر

–         محصور نمودن و ایمن نمودن گود برداریها و مکانهائی که خطر سقوط را ایجاد می کنند.

–         بازرسی و کنترل سیستمها و تابلوهای برق موقت بصورت مستمر زیرا تمامی تابلوهای برق موقت که در دوران اجرای کارپروژه به کار گرفته خواهند شد باید به کلید Earth Leakage Circuit Breaker مجهز باشند  تا در صورت بروز اتصال کوتاه بین تجهیزات و ابزار مورد استفاده با برق هیچگونه خطری متوجه افراد نگردد.

 

۵-   کنترل کیفیت

در مهندسی کنترل کیفیت این شرکت کارهای مربوط به اسناد و مدارک پروژه و همچنین اجرای عملیات پروژه را بر طبق استانداردها و مشخصات فنی پروژه کنترل و آنها در کتابچه ها و فرمهای مربوطه ثبت می نمایند و در پایان پروژه همراه با کتابچه تکمیل مکانیکی واحد به کارفرما ارائه می نمایند خلاصه فرمها و دستورالعمل ها در کتابچه QA/QC Manual این شرکت ارائه شده است.

 

۶-   آزمایشات

از آنجاییکه کارهای آزمایشات غیرمخرب  در انحصارشرکت های خاص است لذا شرکت بهسازان توسعه آرمان کارهای آزمایشات غیر مخرب خود را به پیمانکار دست دوم واگذار می نماید. یکی از پیمانکاران همکار این شرکت، شرکت متالوژی رازی  می باشد.

 

۷-  تهیه روش های تحویل متریال پروژه و انبارداری کالا

کالاهای پروژه با تنظیم فرمهای درخواست کالا و درج مشخصات فنی کامل از کارفرما درخواست و پس از تحویل به کارگاههای ساخت و یا محل نصب انتقال داده خواهد شد. کالاهای کوچک که تا هنگام مصرف بایستی نزد پیمانکار نگهداری شود، به انبارهای پیمانکار منتقل و در آنجا حفظ و نگهداری خواهد شد . روش انبارداری و نرم افزاری که بهسازان توسعه آرمان جهت انبارداری کالای پروژه استفاده خواهد کرد بلافاصله پس از موثر شدن قرارداد به کارفرما ارایه خواهد شد تا کارفرما و پیمانکار بتوانند بطور همزمان کالاهای پروژه را کنترل نمایند .

 

۸-  تجهیز کارگاه

امکانات لازم کارگاهی شامل ماشین آلات، ابزار آلات، کانکس های دفتری، کانتینرهای انبار و لوازم خوابگاهی جهت تجهیز و بکارگیری نیروی انسانی را داشته و بتواند کارگاه خود را در کمتر از یک ماه زمان تجهیز نماید.

 

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,