بازگشت به صفحه اصلی

آموزش

آموزش مدیریت پروژه کاربردی با MSP یا P6  – برنامه ریزی و کنترل پروژه در محل

qr-code-p-pc.ir-learning

آموزش با فیلمبرداری صوتی و تصویری بدون نیاز به جزوه نوشتن

 

  • ما از شما یک مهندس با تجربه می‌سازیم.
  • قابل توجه مهندسین صنایع و عمران جویای کار بدون سابقه و کم سابقه.
  • آیا تا به‌ حال به صفحه استخدام در روزنامه همشهری مراجعه نموده‌اید؟!
  • در مدت ۶ جلسه به یک مهندس برنامه‌ریزی و کنترل پروژه با تجربه تبدیل شوید.
  • به طور میانگین روزانه ۲۰ فرصت شغلی برای استخدام مهندس برنامه‌ریزی و کنترل پروژه وجود دارد.
  • با گذراندن این دوره از فرصت استخدام در بخش برنامه‌ریزی و کنترل پروژِه که بازار کار خوبی دارد بهره مند شوید و روحیه و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

 

نحوه آموزش:

  •  دوره برنامه ریزی و کنترل پروژه و محاسبه تأخیرات مجاز پروژه شامل ۶ جلسه ۳ ساعته می باشد که پیش نیاز آن آشنایی مقدماتی باP6, MSP, Office می باشد (در صورت نیاز آنها نیز آموزش داده می شوند)
  • کلیه مطالب درسی در قالب دو برنامه زمانبندی (ساخت آپارتمان ۷ طبقه – عملیات زیرسازی و ابنیه راه آهن  – کانال بتنی ) با مثالهای عملی – کاربردی و واقعی ارائه می گردد.
  • شما را به بطن پروژه برده و با مشکلات و گلوگاههای پروژه آشنا و راه حلهای مواجهه با آنها را نیز آموزش می دهیم.
  • آموزش مراحل انجام کارهای ساختمانی و راه از قبیل (خاکبرداری، آرماتوربندی، قالب بندی، بتن ریزی، نحوه حفاری تونل، نحوه ساخت سیفون – آکادوک – پل و …)
  • آشنایی با ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی.
  • آشنایی با روند برگذاری فراخوان، مناقصه و نحوه گرفتن اطلاعات.
  • در این دوره کلیه تدریسها بصورت فیلمبرداری شده (صوتی و تصویری) از صفحه کامپیوتر می باشد و به هیچ عنوان نیازی به یادداشت برداری نیست (مگرموارد مهم) با این روش فقط همان لحظه یاد بگیرید و درصورت فراموشی، با پخش فیلم، مشکل برطرف می شود.

 

آموزش و تدریس خصوصی و نیمه خصوصی در محل کار یا منزل خودتان:

  • مدیریت پروژه و تهیه و تنظیم برنامه زمان‌بندی پروژه‌های عمرانی –صنعتی–ساختمانی– تأسیساتی توسط برنامهMSP  یا P6.
  • کنترل پروژه‌های عمرانی با استفاده از برنامه زمانبندی تهیه شده به همراه تهیه گزارشات روزانه – هفتگی – ماهیانه.
  • مستند سازی پروژه  و تهیه گزارش تأخیرات مجاز.
  • آموزش تهیه و تنظیم رزومه کاری – آموزش روشهای یافتن شغل مناسب – نحوه پاسخگوئی در مصاحبه.

تلفن تماس: ۰۹۱۲۲۶۵۴۷۳۶ و ۴۴۱۰۰۳۳۴-۰۲۱ و ۰۹۱۲۶۶۰۸۲۲۶ و ۰۹۳۰۹۵۰۲۸۶۵

Saeedka57@yahoo.comدر استان تهران و البرز

لیست مطالب آموزشی در مبحث تهیه  برنامه زمانبندی پروژه:

  1. نحوه دریافت اطلاعات اولیه.
  2. تهیه WBS و شکست فعالیتها.
  3. تهیه برنامه زمانبندی تفضیلی، کلان، مسیر بحرانی پروژه به همراه ساختار شکست و نمودار گانت چارت.
  4. کاهش فعالیتهای بحرانی پروژه.
  5. تعریف تقویم‌های کاری، فصلی و کارگاهی  برای هر نوع فعالیت جهت تعریف راندمان بر اساس شرایط مختلف کاری.
  6. ترسیم نمودار شبکه‌ای بر اساس زمانبندی.
  7. تعریف اوازن فیزیکی – ریالی– وزنی.
  8. تخصیص اعتبار ریالی هر فعالیت.
  9. تخصیص منابع (ماشین‌آلات+نیروی انسانی + مصالح) + احجام.
  10. Leveling منابع جهت استفاده کمتر و بهینه از منابع.
  11. استخراج جداول ماشین‌آلات، نیروی انسانی و مصالح مورد نیاز پروژه به تفکیک هر ماه به همراه نمودار مربوطه.
  12. استخراج جدول پیشرفت مبلغ ریالی مورد انتظار پروژه به تفکیک هر ماه و تجمعی  به نسبت پیشرفت پروژه به همراه نمودار مربوطه (CashFlow).
  13. استخراج جداول فعالیتهای عمده پروژه از جمله خاکبرداری- خاکریزی –  آرماتوربندی – قالب‌بندی – بتن‌ریزی و … به تفکیک هر ماه و تجمعی به ازای پیشرفت پروژه به همراه نمودارهای مربوطه.
  14. استخراج جدول پیشرفت فیزیکی – فیزیکی ریالی – وزنی پروژه به تفکیک هر ماه  و تجمعی  همراه با نمودار مربوطه.
  15. صفحه‌بندی و تنظیم زمان‌بندی، جداول، نمودارها.

 

 

لیست مطالب آموزشی در مبحث کنترل پروژه:

  • کنترل پروژه مطابق با برنامه زمانبندی مصوب.
  • تهیه گزارشات پیشرفت هفتگی، ماهیانه و سالیانه بر اساس نیاز پروژه.
  • محاسبه درصد پیشرفت پروژه بر اساس برنامه زمانبندی مصوب.
  • شناسایی مسیر بحرانی پروژه.
  • مشخص نمودن گلوگاه‌های پروژه و ارائه پیشنهاداتی جهت از بین بردن آنها.
  • مستندسازی پروژه.
  • تهیه گزارش تصویری پروژه.

 

 

لیست مطالب آموزشی در مبحث تهیه گزارش تأخیرات مجاز:

  • تهیه گزارش تأخیرات زمانی مجاز پروژه.
  • بررسی برنامه زمان‌بندی مصوب.
  • جمع‌آوری نکات کلیدی از دفترچه‌های عمومی و خصوص قرارداد.
  • جمع‌آوری مستندات لازم جهت ارائه به جلسه رسیدگی به تأخیرات مجاز.
  • دفاع و مصوب نمودن تأخیرات.

تلفن تماس: ۰۹۱۲۲۶۵۴۷۳۶ و ۴۴۱۰۰۳۳۴-۰۲۱ و ۰۹۱۲۶۶۰۸۲۲۶ و ۰۹۳۰۹۵۰۲۸۶۵

Saeedka57@yahoo.comدر استان تهران و البرز

لینکهای مربوط:

http://www.p-pc.ir/learning/

http://learning-ppc.blogsky.com/

http://parscenter.com/saeedkabiri/Service/21847

/http://kabiri.pcn.ir

http://kabiri.pcn.ir/Service/142759

http://kabiri.pcn.ir/Service/73130

http://kabiri.pcn.ir/Service/44903

http://kabiri.pcn.ir/Service/22214

http://kabiri.pcn.ir/Service/21847

http://saeedkabiri3.rozblog.com/

http://learning-p-pc.persianblog.ir/

http://learning-planning-project-control.mihanblog.com/

http://pspie.blogsky.com/

http://saeedkabiri.bigsite.ir/

http://www.dabi.ir/kabirii

آموزش برنامه ریزی و کنترل پروژه 09122654736

learning


پم‌باک معروف‌ترین استاندارد جهانی در مدیریت پروژه است و رایج‌ترین معیار برای شکل‌دهی و ارزیابی سیستم‌های مدیریت پروژه به شمار می‌رود. بسیاری از رایج‌ترین تعاریف، اصطلاح‌ها و طبقه‌بندی‌هایی که امروزه در مدیریت پروژه به کار می‌روند از این استاندارد برداشت شده‌اند. به عبارت دیگر، پم‌باک زبان مشترکی جهانی در مدیریت پروژه است. عبارت پم‌باک (به انگلیسی: PMBOK) مخفف Project Management Body Of Knowledge است و در فارسی به گستره دانش مدیریت پروژه، پیکره دانش مدیریت پروژه یا به صورت ساده‌تر به دانش مدیریت پروژه ترجمه شده است. منظور از Body Of Knowledge مجموعه‌ای جامع از اطلاعات و مهارت‌هاست که یک حرفه را شکل می‌دهند.

تاریخچه

پم‌باک را موسسه‌ای بین‌المللی و غیر انتفاعی با نام موسسه مدیریت پروژه (به انگلیسی: PMI) تدوین کرده است. این استاندارد با تلاش گروه بسیار بزرگی از دست‌اندرکاران مدیریت پروژه گردآوری شده و مبنای تدوین آن نیز الگوهای موفق و تجربه‌های این اشخاص بوده است و نه تئوری محض. اولین پیش‌نویس استاندارد در سال ۱۹۸۷ میلادی تهیه شد و نسخه‌های مختلف آن در سال‌های بعد منتشر شدند. آخرین نسخه آن، یعنی نسخه ۴، در اواخر سال ۲۰۰۸ منتشر گردید.

محتوای استاندارد

استاندارد پم‌باک ۴۲ فرایند برای مدیریت پروژه معرفی می‌کند. ۴۲ نوع کاری که برای مدیریت هر نوع پروژه‌ای کافی است. در پم‌باک و اکثر استانداردهای دیگر، مدیریت پروژه از جنبه‌های تخصصی پروژه جدا می‌شوند، زیرا الگوی موفق این است که مدیر پروژه خود را درگیر مسایل تخصصی پروژه نکند. به خاطر این انتزاع، امکان شکل دادن به چهارچوبی کلی که برای هر نوع پروژه قابل استفاده باشد به وجود می‌آید.

برخی از فرایندها اختیاری و اکثر آن‌ها اجباری هستند. تیم مدیریت پروژه باید فرایندهایی که برای پروژه لازم هستند را در ابتدای کار مشخص کند و تعیین کند که هرکدام از آن فرایندها به چه ترتیب در پروژه اجرا خواهند شد. در پم‌باک راهنمایی‌های زیادی در مورد هر فرایند وجود دارد، ولی این راهنمایی‌ها برای عملیاتی ساختن آن‌ها کافی نیست و به همین خاطر شکل دادن به یک سیستم مدیریت پروژه کامل نیاز به تجربه و دانشی تکمیلی دارد که انتظار می‌رود در تیم مدیریت پروژه وجود داشته باشد.

۴۲ فرایند مدیریت پروژه پم‌باک به دو شکل دسته‌بندی می‌شوند تا درک آن‌ها برای مخاطب ساده‌تر باشد. یک دسته‌بندی بر اساس گروه‌های فرایندی و دسته‌بندی دیگر بر اساس حوزه‌های دانش است.

گروه‌های فرایندی

گروه‌های فرایندی، فرایندهای پم‌باک را بر اساس توالی مفهومی آن‌ها دسته‌بندی می‌کنند. در پم‌باک ۵ گروه فرایندی وجود دارد:

  • گروه فرایندی آغازش، که برخی کارهای اولیه که برای شروع پروژه لازم هستند را انجام می‌دهد.
  • گروه فرایندی برنامه‌ریزی، که برنامه‌ریزی پروژه را به عهده دارد.
  • گروه فرایندی اجرا، که اجرای برنامه‌های پروژه را به عهده دارد.
  • گروه فرایندی نظارت و کنترل، که مطابقت اجرا و برنامه را ارزیابی می‌کند.
  • گروه فرایندی خاتمه، که برخی کارهای پایانی پروژه را انجام می‌دهد.

حوزه‌های دانش

دومین دسته‌بندی فرایندها بر اساس حوزه‌های دانش است. حوزه‌های دانش فرایندها را بر اساس نوع مهاتی که نیاز دارند تقسیم می‌کنند. حوزه‌های دانش پم‌باک نسخه پنجم به شرح زیر می باشد:

۱-حوزه دانش مدیریت یکپارچگی پروژه

۲-حوزه دانش مدیریت گستره پروژه

۳-حوزه دانش مدیریت زمان پروژه

۴-حوزه دانش مدیریت هزینه پروژه

۵-حوزه دانش مدیریت کیفیت پروژه

۶-حوزه دانش مدیریت منابع انسانی پروژه

۷-حوزه دانش مدیریت ارتباطات پروژه

۸-حوزه دانش مدیریت ریسک پروژه

۹-حوزه دانش مدیریت تدارکات پروژه

۱۰-حوزه دانش مدیریت ذینفع

در هر حوزه یکی از موضوعات مدیریت پروژه مدیریت می‌شوند. به عنوان مثال در حوزه مدیریت زمان شیوه مدیریت زمان مشخص می‌شود (شیوه برنامه‌ریزی، ارزیابی، گزارش‌دهی و …)، برنامه زمان‌بندی تهیه می‌شود، وضعیت زمانی واقعی و برنامه‌ریزی شده پروژه مقایسه می‌شوند، در صورت وجود انحراف اقدامات اصلاحی و پیش‌گیرانه پیشنهاد می‌شوند

 


 

ساختار شکست کار در مدیریت پروژه و مهندسی سیستم‌ها، ابزاری برای مشخص‌کردن و طبقه‌بندی کردن اجزای کاری می‌باشد بصورتیکه کمک به سامان‌دادن و مشخص‌کردن وسعت کلی کار در پروژه می‌کند. تعریف ساختار شکست کار ساختار شکست کار را می‌توان بدین ترتیب تعریف کرد: یک ساختار شبکه‌ای یا درختی به صورت گرافیکی است برای نشان دادن روش تولید محصول یا خدمت شامل، بخش‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات و سایر وظایفی که یک سازمان یا شرکت انجام می‌دهد مانند کارهایی که باید انجام شود تا یک محصول یا خدمت مشخص تولید و یا ارایه شود. در این تعریف منظور از «کارهایی که باید انجام شود» انجام و اتمام یک پروژه با بودجه و زمان مشخص است. تدوین ساختار شکست کار به عنوان یک نظام کاری، برای اطمینان از مشارکت‌کنندگان در اجرای پروژه، اعم از کارفرما، پیمانکاران/فروشندگان است که همگی بدانند چه عملیاتی برای تکمیل پروژه مورد نیاز است. استفاده از ساختار شکست کار به عنوان یک شالوده اطلاعاتی، برقراری ارتباط صحیح در باره پروژه را برای گروههای کاری و سازمانهای حکومتی ناظر بر پروژه و سایر فرایندهای قانونی، از طریق کاربرد یک مبنای مشترک، تسهیل می‌کند.

کاربران ساختار شکست کار در اجرای پروژه‌های بزرگ، علاوه بر کارکنان پروژه، عواملی چون سرمایه‌گذاران، تامین‌کنندگان مالی، پیمانکاران، در بعضی موارد سازمانهای دولتی و موسسات با دانش تکنولوژیکی پیچیده،دخالت و مشارکت دارند که بیشتر از گذشته به اطلاعات چندگانه و متمرکز نیاز دارند. رعایت الزامات حکومتی و مقررات قانونی و مسوولیت نظارتی سازمانها، به اطلاعات و زبان مشترک نیاز دارند. فلسفه ایجاد کد برای هر یک از عملیات در WBS و متدولوژی آن، می‌تواند این نیاز اطلاعاتی کلیه مراجع و واحدها را مرتفع کند. در حقیقت در اجرای پروژه، ساختار شکست کار یک داده و زبان مشترک است و ابزاری برای برقراری ارتباط بین کاربران مختلف در پروژه است که کاربرد موثری دارد. در تامین داده‌های مورد نیاز برای تدوین ساختار شکست کار، دو گروه شامل گروه عملیاتی پروژه و گروه‌های حاکمیتی و مسوول دخالت دارند. گروه‌های عملیاتی شامل، طراحی و مهندسی، ساخت و اجرا، مدیریت مالی، اداری و تامین تجهیزات و گروه‌های حاکمیتی و مسوول مانند، کارفرما/صاحب‌کار، سازمانهای دولتی و پیمانکاران هستند. یک ساختار شکست کار خوب طراحی و تدوین شده، گروه‌های عملیاتی و مسوول را قادر می‌سازد که ارتباطات دقیق و منظمی با هم داشته باشند.

داده‌های اولیه برای تهیه WBS برای تهیه یک ساختار شکست کار کامل و بدون نقص، داده‌ها و مواد اولیه باید گردآوری شود. این داده‌ها که در زمینه‌های مختلف است به قرار زیر هستند: – بودجه- نحوه و مقدار تامین مالی و جریان نقدینگی (Cash Flow) سالیانه را مشخص می‌کند. – برآورد هزینه، میزان هزینه‌های پروژه را بر مبنای تامین خدمات فنی و مهندسی، تامین کالا و تجهیزات و هزینه‌های ساخت، اجرا و نصب و راه‌اندازی را تعیین می‌کند. – بهره‌وری- نرخ بهره‌وری مورد انتظار برای عوامل درگیر در اجرای پروژه عامل مهمی در تدوین ساختار شکست کار است. – زمان‌بندی- جدول و برنامه زمان‌بندی و ترتیب انجام فعالیت‌های پروژه از ابتدای کار تا خاتمه پروژه عامل مهمی در تعیین روش کار است. – منابع- برای اجرای پروژه از منابعی مانند سرمایه، ماشین‌آلات، تجهیزات، نیروی انسانی و مواد مصرفی استفاده می‌شود که اطلاعات آنها برای تدوین ساختار شکست کار ضرورت دارد. پس از آنکه کلیه داده‌های پیش گفته فراهم شد، آنگاه کارشناسانی که ساختار شکست کار را تنظیم می‌کنند، کلیه ردیف‌ها و رده‌های عملیاتی را تعریف و تدوین می‌کنند. این تعاریف علاوه بر آنکه کلیه عوامل را قادر می‌سازد که حول یک شالوده مشترک اقدام و حرکت کنند، موجب ارتباط سه جانبه هزینه، زمان‌بندی و بهره‌وری بر محور ثابت و در نهایت باعث اندازه‌گیری مناسب پیشرفت کار و کنترل پروژه می‌شود. گردآوری مجموعه اینگونه اطلاعات بر مبنای مشترک، در مورد قابل قیاس بودن عملیات انجام شده با خطوط مبنای معین، اطمینان ایجاد می‌کند. اطلاعات حاصل از گروه‌های مختلف، علاوه بر آنکه در تهیه بودجه، زمان‌بندی و برآورد هزینه‌ها کاربرد دارد در تدوین خطوط مبنای برآورد هزینه و زمان‌بندی ساخت و اجرا موثر است. بنابراین ساختار شکست کار از مرحله شروع تا انتهای پروژه در برنامه‌ریزی،اجرا و کنترل و اصلاح بکار می‌رود. ساختار شکست کار ابزاری است برای کلیه کاربران پروژه تا بر تامین خدمات و تجهیزات، اجرا و اتمام موفقیت‌آمیز پروژه نظارت و کنترل داشته باشند.

ترکیب سیستم‌ها – کاربرد WBS عوامل و سیستم‌های اجرا و کنترل پروژه از قبیل، زمان‌بندی، برآورد، سنجش پیشرفت و عملکرد، نیروی انسانی، تامین تجهیزات، پایش و کنترل هزینه‌ها و سایر نظام‌ها به اطلاعات نیازمند است. انتقال اطلاعات بین واحدهای مختلف پروژه و سایر سازمانهای مرتبط با پروژه، باید به صورت صحیح عملکرد داشته باشد تا اطلاعات لازم بین واحدها و سیستم‌های فرعی به موقع و دقیق انتقال یابد سیستم کنترل پروژه چه به صورت دستی و چه به صورت خودکار و ماشینی،به عنوان سیستم جمع‌آوری به موقع اطلاعات اجرایی و به جریان انداختن این نوع اطلاعات از طریق تنظیم گزارش‌های مختلف و ارایه پیش‌بینی‌ها به مدیر پروژه به مقدار زیادی به ساختار شکست کار مناسب و کاربردی نیاز دارد.

مراحل تدوین ساختار شکست کار ۱٫ موضوع و هدف کلی کار را مشخص کنید. ۲٫ موضوع تعیین شده را به دسته های رده دوم از نظر اهمیت تقسیم کنید. این شاخه ها باید نمایانگر احتیاجات و فعالیتهایی باشند که مستقیماً به هدف اولیه ختم می شوند و یا برای تکمیل کار حتماً باید انجام شوند. تیم تدوین مداوماً باید سوالات زیر را مطرح کند که: – برای رسیدن به این هدف چه چیزهایی مورد نیاز می باشد؟ – سپس چه اتفاقی خواهد افتاد؟ – چه چیزهایی باید مورد توجه قرارگیرد؟ ۳٫ برای هرکدام از عناوین مهم فوق جزئیات بیشتری در نظر بگیرید. ۴٫ WBS تدوین شده را از نظر کامل بودن و سیر منطقی آن کنترل کنید.

ساختار شکست کار بعنوان زیربنای ماتریس توزیع مسؤولیتها،زمانبندی شبکه ای، تخمین و تخصیص هزینه، آنالیز ریسک، چارت سازمانی، هماهنگی اهداف، کنترل (شامل مدیریت پیمان) بکار می رود.

روشهای شکست کارها

روش اول ۱- با گرایش به اقلام قابل تحویل: مفیدترین ودشوارترین روش تهیه WBS است. محصولات سیستمهای عملکردی: اجزاء سیستمهای عملکردی معمولاً محصولات می باشد. نواحی فیزیکی ۲- با گرایش به برنامه زمانی فعالیتها فازهای پروژه ۳- با گرایش به منابع پروژه دیسیپلین ها واحدهای مدیریتی: با استفاده از وارد کردن عناصرOBS به WBS منابع مالی: با استفاده از وارد کردن RBS به WBS

روش دوم ۱٫ دیسیپلینهای عملکردی و تکنولوژیکی. ۲٫ ساختار سازمانی، در صورتیکه بتوان کل کار را بصورت واضح میان گروهها یا افراد مختلف تقسیم نمود. ۳٫ سیستمها و زیر سیستمها. ۴٫ سازندگان دخیل در پروژه. ۵٫ موقعیت فیزیکی مجموعه های دخیل که برای تکمیل پروژه بکار می روند.

روش سوم ۱٫ بر مبنای محصول ۲٫ بر مبنای فازبندی پروژه ۳٫ بر مبنای عملکردها

 


 

 

روش اجرایی برنامه ریزی و کنترل پروژه

هدف :

اجرای بموقع تعهدات در پروژه ها و کنترل دقیق زمان؛ نیروی انسانی و ماشین‌ آلات هنگام اجرای پروژه

دامنه کاربرد:

کلیه پروژه ها

مراجع:

شرایط عمومی و خصوصی پیمان + نرم افزار کنترل پروژه

مسئولیت ها:

 

ردیف مسئولیت

شرح مسئولیت

۱ مسئول کنترل پروژه و برنامه ریزی تهیه برنامه زمانبندی تفصیلی پروژه + بررسی گزارش های اجرایی با برنامه زمانبندی + ارائه گزارشات دوره ای کنترل پروژه به مدیریت + بازدید ازسایت + ارائه توصیه هایی جهت بهبود روند اجرا
۲ مدیرپروژه بررسی برنامه زمانبندی و تطابق آن با قرارداد+ ابلاغ برنامه زمانبندی اجرایی به مسئولین مربوطه

control projhe_001

 


 

 

مراحل انجام برنامه‌ریزی و کنترل پروژه کدامند ؟

مراحل برنامه ریزی و کنترل پروژه را می تون به شرح زیر تقسیم بندینمود:

 

۱ – تحلیل پروژه

۱-۱- مروری بر اهداف و شرایط اجراییپروژه

۱-۲- تفکیک پروژه و تهیه فهرست فعالیتها

۱-۳-بررسی روابط بینفعالیتها و تهیه فهرست آن

۱-۴- ترسیم شبکه پروژه

 

۲ – برآورد مدت ، هزینهو منابع اجرایی

۲-۱- برآورد حجم عملیات و منابع موردنیاز فعالیتها

۲-۲- برآورد مدت و اجرای فعالیتها

۲-۳- برآورد هزینه‌های غیر مستقیم پروژه

۲-۴- تهیه بودجه تفصیلی پروژه

 

۳ – زمانبندی پروژه

۳-۱- زمانبندی شبکهپروژه

۳-۲- تهیه جدول مشخصات پروژه

۳-۳- بررسی شرایط نامناسب جوی

۳-۴- بررسی سایر مسایل و مشکلات احتمالی

 

۴ – برنامه‌ریزی منابع و شناخت رابطهزمان-هزینه

۴-۱- برنامه‌ریزی و تخصیص منابع

۴-۲- بررسی رابطهزمان-هزینه

۴-۳- تاریخگذاری پروژه

 

۵ – تهیه برنامه نهایی و اجراییپروژه

۵-۱- صدور مجوز برای شروع پروژه

۵-۲- تهیه برنامه نهایی و اجراییپروژه

۵-۳- تامین منابع اجرایی پروژه

 

۶ – اجرای پروژه

۶-۱- هدایت و اجرای پروژه

 

۷ – ارزشیابی و نظارت پروژه

۷-۱- ارزشیابیپیشرفت اجرای فعالیتها

۷-۲- ارزشیابی هزینه‌های اجرایی

۷-۳- مقایسه نتایجبدست‌آمده با پیش‌بینی‌ها

۷-۴- به‌هنگام کردن پروژه

۷-۵- تهیه گزارش‌هایمدیریتی

 

۸ – تصمیم‌گیری مدیریت

۸-۱- ارزشیابی پیشنهادها

۸-۲- تصمیم‌گیری مدیریت و اعمال واکنشهای مناسب و مقتضی

 


 

 

 

Share Button

كلمات كليدي : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,